Emag

miercuri, 7 mai 2008

Necesitatea de a avea o sursa sigura si concreta de material pentru utilizatorii de blogg

Incercand sa ma documentez mai bine despre blogging si informatii care pot ajuta un blogg sa creasca si sa aiba credibilitate (inclusiv partea de marketing) nu am reusit sa dau peste prea multe informatii,in special in limba romana. Desi ar fi multe in limba engleza nu prea am timp si rabdrea sa citesc,sa fac ciorne pe care sa insir ideile principale, desi ii recomandat, ii prea mult... :-"
Oricare ar fi motivul pentru care ati ales sa aveti un blogg (fiind un mijloc mai usor de a te promova sau de a-ti exprima ideile etc) ai nevoie de o sursa sigura si concreta pentru ca bloggul tau sa creasca si sa fie cat mai bun.
Acum mai nou si o.n.g.-urile au training-uri sau module pentru a te initia in acest mediu. Fundatia Soros ii un exemplu,care prin februarie-aprilie a scos la concurs,pentru o.n.g.-urile romanesti, un modul de initiere in web 2.0. Sau AIESEC a publicat, intr-o mini revista a lor cateva sfaturi pentru bloggeri. Din cate imi amintesc unele erau ceva de genul: sa postati zilnic, sa fie si cate o poza sau un video la post, un banc sau mai multe nu ar strica si tot asa.
Insa un site sau un blog (in limba romana) care sa ofere informatii si exemple concrete nu prea am gasit, care sa aiba si o lista cu programele pentru acest mediu, poate si un concurs lunar sau bianual cu cele mai vizitate sau cele mai bine cotate blogguri romanesti inca ....inca...
Desi stiu ca copy-paste nu ii bun, din respect pentru munca lor am facut asta.
Oricum, printre materialel pe care le-am gasit si au parut interesante:

Cum sa folosesti blogurile pentru a promova o cauza sociala ( De Cristian Manafu,Managing Partner - Evensys)
"Cristian Manafu a oferit si o lista cu pasii care trebuie urmati intr-o campanie sociala pe bloguri:

* scrie un post convingator pe blogul tau si ofera amanunte care sa confirme autenticitatea actiunii

* convinge-ti cunoscutii sa comenteze postul sau, daca au blog, sa preia subiectul

* identifica bloggeri de top care au sustinut campanii asemanatoare si care iti pot transmite mai departe mesajul

* nu te limita doar la a posta, trimite link-ul pe e-mail

* scrie un mesaj personalizat la cat mai multi bloggeri, apeland la bunavointa lor

* pregateste o pagina cu micro-bannere pentru propagarea mesajului.
http://www.responsabilitatesociala.ro/editoriale/cum-sa-folosesti-blogurile-pentru-a-promova-o-cauza-sociala.html



"


Ghidul unui blogger incepator - de Mark Cuban
Cateva idei generale:
1. Nu va asteptati sa va imbogatiti.
2. Scrieti despre ce va doriti sa scrieti, cu cuvintele voastre.
3. Faceti loc in programul vostru scrierii de mesaje pe blog.
4. Mentineti un ritm constant.
5. Alaturati-va comunitatii asa cum e ea.
6. Promovati-va.
......................................................................................................

Alaturati-va comunitatii asa cum e ea. Exista o regula nescrisa - de fapt, s-a scris mult despre ea pe bloguri - ca ar trebui sa faceti trimitere intotdeauna la bloggerii ale caror idei le repetati sau de la care ati luat un link interesant catre un alt site. Nu folositi fotografiile de pe alte bloguri sau fragmente din postarile de acolo fara un link vizibil catre original. Cand nu sunteti siguri, citati sursa. Mai mult, link-urile catre alte bloguri sunt cea mai buna metoda de a-i face si pe ei sa faca trimiteri la voi. Link-urile altor bloguri va cresc audienta in doua moduri: trimit vizitatori de pe alte site-uri si ridica pozitia in rezultatele motoarelor de cautare.

Promovati-va. La fel fac toti bloggerii cu nume grele. N-ar fi rau sa trimiteti o scurta notita unui blogger proeminent in care sa-i atrageti atentia cu privire la o postare chiar interesanta de-a voastra. Unii bloggeri pun link-uri la site-urile lor in comentariile pe care le fac pe cele mai recunoscute bloguri (dar unii dintre acesti bloggeri recunoscuti sunt pe faza si refuza sa le publice).

O modalitate mai directa de a atrage audienta este sa furnizati postarile de pe blogul vostru unor site-uri de agregare cum sunt Digg, Fark si Boing Boing. Cititorii voteaza cat de mult le-a placut o anume postare si noii cititori sunt atrasi de lista celor mai populare postari.

Cu siguranta ajuta daca blogul vostru include si un filmulet in care cineva e atacat de o pisica sau un e-mail arogant de la un manager de fond de investitii. Acestea se distribuie viral intr-o clipa."

Daca doriti sa intrati in detalii accesati: http://www.businessmagazin.ro/special/ghidul-unui-blogger-incepator.html?5548;2532167&p=2


http://blogatu.blogspot.com/2008/04/tutoriale-si-sfaturi-pentru-bloggeri.html


http://probloggermd-net.tut.su/2008/02/29/30-sfaturi-de-a-genera-trafic-vol1/

Niciun comentariu:

Emag